Principper for skole- hjemsamarbejdet

Principper for skole-hjem-samarbejdet

Skolebestyrelsen vil med dette princip opnå et gensidigt, forpligtende, åbent, trygt og ligeværdigt samarbejde mellem børnenes forældre og skolens ansatte for at understøtte elevens personlige, sociale og faglige udvikling.

Samarbejdet elev/forældre/skolens ansatte skal søge at afklare og aftale, hvilke faglige og personlige/sociale krav og forventninger, der sættes som mål for den enkelte elevs skolegang.

Forældrene medinddrages i evaluering og nye målfastlæggelser for den enkelte elev gennem hele skoleforløbet.

Sammen med skolens ansatte skal forældrene i deres barns klasse være med til at tage et ansvar for, at der skabes et godt undervisnings- og læringsmiljø i hele klassen.

Der skal sikres god og relevant information og kommunikation imellem skole og hjem.

Forældre/hjemmet:

• Sikre at eleven møder veludhvilet, veloplagt og velforberedt i skole

• Deltager i skolens arrangementer

Skolen:

• Sikrer at den enkelte elevs læring fagligt og socialt udnyttes bedst muligt

Skolen og hjemmet:

• Sikrer gensidig information om almene og betydningsfulde ændringer i elevens hverdag

• Der udføres skole-hjemsamtaler i hver klasse gennem skoleåret, her deltager forældre og pædagogisk personale som arbejder med det enkelte barn. Barnet/eleven kan ligeledes deltage.

Forældremøder:

• Forældrene orienteres om skoleårets struktur og indhold

• Giver mulighed for at forældrene opbygger en relation til hinanden i klassen samt mulighed for at nedsætte et klasseråd.

• Sikrer at skolebestyrelsen præsenteres for forældrene

Vedtaget af skolebestyrelsen d. 25. april 2018

Iben Platenkamp                                          Helle Ingstrup Munk-Hansen

Skolebestyrelsesformand                              Skoleleder