RUSMIDDELPOLITIK PÅ KAREN BLIXEN SKOLEN (elever)
Kolding Kommunes rusmiddelpolitik, der trådte i kraft 2016 betyder at:
- Ingen må indtage alkohol, rusmidler eller være påvirkede af rusmidler i arbejdstiden i kommunens bygninger, institutioner, på tilhørende arealer eller i kommunale køretøjer af enhver art
Mål for rusmiddelpolitikken
Karen Blixen skolens rusmiddelpolitik skal medvirke til at:
- Fastholde Kommunens og hermed skolens gode image
- Sikre et solidt grundlag for den enkelte elevs udvikling fagligt og personligt
- Forebygge misbrugsproblemer
- Tilbyde hjælp til elever med et misbrugsproblem
- Skabe debat og åbenhed om emnet for at imødegå fordomme og tabuer
- Fastholde eleven i skolen
- Skabe tydelige spilleregler
Indsats
Hvis en elev udviser tegn på mistrivsel sættes der ind ifølge AKTs forebyggende plan (samtaler med eleven, kontakt til/samarbejde med hjemmet, kontakt til SKODA, evt, underretning).
Hvis en elev udviser tegn på misbrug skal skolen reagere øjeblikkeligt. Der indledes med samtaler med eleven, kontakt til/samarbejde med hjemmet, SKODA, underretning).
Hvis en elev er i misbrug ved start på skolen følges ovenstående procedure, såfremt der allerede er en indsats i gang i misbrugscentret samarbejdes der med misbrugscentret.
For medarbejdere henvises i øvrigt til Kolding kommunes rygepolitik på Hercules.
Godkendt af skolebestyrelsen d. 20. juni 2021
Mona Munksgaard Helle Munk-Hansen
Skolebestyrelsesformand Skoleleder
Indstillinger for Åben
Karen Blixen Skolen