Grupper for børn med skilte forældre

Børn i skilsmisser

Når forældre går fra hinanden, er det en stor omvæltning i børns liv. Mange kommer godt videre – især, når de har voksne omkring sig, der har tid og overskud til at lytte og tale med dem om deres tanker og følelser om bruddet. Mange kan være præget af sorg og frustrationer, og de vil ofte sidde tilbage med spørgsmål, som de tror, at de er helt alene om. Nogle oplever måske også, at forældrene virker mindre tilgængelige i en periode, fordi de selv gennemgår en svær tid. Derfor kan børn og unge have behov for hjælp til at navigere i deres nye hverdag, og behov for at opleve, at deres reaktioner og tanker er helt normale.

På denne hjemmeside, finder du læsestof omkring det at være skilsmissebarn.  LINK til hjemmesiden: grupper for børn med skilte forældre

Karen Blixen Skolen tilbyder også samtalegrupper for de elever der har behov for det på Karen Blixen Skolen.

Her kan læses pjecen omkring helebørn - delebørn

Delebørn helebørn pjece.pdf

Shape Created with Sketch.