Karen Blixen Skolens Fraværspolitik

FRAVÆRSPOLITIK PÅ KAREN BLIXEN SKOLEN

Karen Blixen Skolen vil med en fraværspolitik sikre at der drages omsorg for alle såvel elever som medarbejdere på skolen. Hensigten er at sikre elever og medarbejdere flest mulige dage på skolen, og samtidig sikre en indsats for at fastholde dem i skolens hverdag.

Sygdom

Når en elev er syg meddeler forældrene det til kontoret fra morgenstunden. I tilfælde af fravær uden besked fra hjemmet kontaktes hjemmet, for at sikre at børnene er syge og ikke har glemt at de skal i skole. Skolen skal kontaktes ved sygefravær hver dag, medmindre andet aftales.

Medarbejdere melder sig syge til skolens viceskoleleder i tidsrummet 6.30-7.00.

Herefter følges kommunens sygefraværsprocedure.

Andet fravær

Hvis elever skal fritages fra skole skal forældrene kontakte skolen.

Ved mere end to dages fravær skal skolelederen godkende fraværet.

Medarbejdere aftaler med ledelsen ved andet fravær end sygdom.

Ulovligt fravær

Elever noteres ulovligt fraværende, hvis der ikke er kontakt til hjemmet eller hvis skolelederen ikke kan godkende et fravær f.eks. ferie uden for skoleferierne.

Hvis eleven ikke deltager i undervisningen, kommer for sent eller forlader skolen for tidligt uden aftale, noteres det som ulovligt.

Godkendt af skolebestyrelsen marts 2022

Skolebestyrelsesformand                             Skoleleder